Cookies Policy

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

If you want to configure cookies, press the button Customize Cookies. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz.

Cookies customization

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

You can configure the website cookies according to their purpose:

  • Statistical analysis

    Third-party cookies (Google Analytics) are used on this site that allow the number of users to be quantified anonymously (personal data will never be obtained to identify the user) and thus be able to analyze the use made by users of our service, in order to improve the browsing experience and offer our content optimally.

  • Social networks

    Third-party cookies are used on this website that allow the proper functioning of some social networks (mainly YouTube and Twitter) without using any personal data of the user.

UniversidaddeCádiz
HUM818 Grupo de Investigación Comunicación y Educación (educomunicación)

Tesis Doctorales



EL USO DEL EVEA Y SU RELACIÓN CON EL PROFESORADO DE LA UNIDAD EDUCATIVA STEINER INTERNACIONAL DE LA SECCIÓN PRIMARIA, DE LA CIUDAD DE GUAYAQUIL: UN ESTUDIO DE CASO
Tipo: TESIS DOCTORAL
Curso: 2019
Entidad: FACULTAD DE EDUCACIÓN. UNIVERSIDAD DE CÁDIZ
Colaboración
AMAR RODRIGUEZ, VICTOR (Miembro del Grupo)Director

LAS TECNOLOGÍAS DE LA INFORMACIÓN Y LA COMUNICACIÓN (TIC) COMO AGENTES MOTIVADORES EN LOS HÁBITOS LECTORES DE ESTUDIANTES DE EDUCACIÓN SECUNDARIA OBLIGATORIA. UN ESTUDIO DE CASO EN UN CENTRO EDUCATIVO
Tipo: TESIS DOCTORAL
Curso: 2017
Entidad: UNIVERSIDAD DE CÁDIZ. FACULTAD DE CIENCIAS DE LA EDUCACIÓN
Colaboración
AMAR RODRIGUEZ, VICTOR (Miembro del Grupo)Director
ROMERO OLIVA, MANUEL FRANCISCODirector
TRIGO IBÁÑEZ, ESTERMiembro del tribunal
HEREDIA PONCE, HUGODoctorando

EVOLUCIÓN Y DESARROLLO SOCIOCULTURAL MARROQUÍ A TRAVÉS DE SU CINEMATOGRAFÍA
Tipo: TESIS DOCTORAL
Curso: 2016
Entidad: UNIVERSIDAD DE CÁDIZ
Colaboración
AMAR RODRIGUEZ, VICTOR (Miembro del Grupo)Director
LLORENT-BEDMAR, VICENTEMiembro del tribunal
PEREZ SERRANO, JULIOMiembro del tribunal
SANCHEZ-RODRIGUEZ, JOSEMiembro del tribunal
ZAMBRANO JIMÉNEZ, CECILIADoctorando

ANÁLISIS DEL FRACASO ESCOLAR A TRAVÉS DE LAS HISTORIAS DE VIDA DE PERSONAS ADULTAS EN EDUCACIÓN SECUNDARIA.
Tipo: TESIS DOCTORAL
Curso: 2016
Entidad: UNIVERSIDAD DE CÁDIZ. FACULTAD DE CIENCIAS DE LA EDUCACIÓN
Colaboración
GARCÍA VALLINAS, EULOGIODirector
SÁNCHEZ ALEX, SABINA (Miembro del Grupo)Doctorando

EDUCACIÓN DEL OCIO EN PERSONAS CON ESQUIZOFRENIA DE LOS CENTROS RESIDENCIALES DE FAISEM: UN ESTUDIO SOBRE LOS PROGRAMAS DE OCIO EN DOS CENTROS RESIDENCIALES DEL PUERTO DE SANTA MARÍA: (FEDERICO RUBIO Y CONSTITUCIÓN).
Tipo: TESIS DOCTORAL
Curso: 2014
Entidad: UNIVERSIDAD DE CÁDIZ. FACULTAD DE CIENCIAS DE LA EDUCACIÓN
Colaboración
AMAR RODRIGUEZ, VICTOR (Miembro del Grupo)Director

MUJERES, CÁRCEL Y EDUCACIÓN: UN ESTUDIO SOBRE LAS ESTRUCTURAS FORMATIVAS EN DOS CENTROS PENITENCIARIOS DE LA PROVINCIA DE CÁDIZ (PUERTO II Y BOTAFUEGOS)
Tipo: TESIS DOCTORAL
Curso: 2014
Entidad: UNIVERSIDAD DE CÁDIZ. FACULTAD DE CIENCIAS DE LA EDUCACIÓN
Colaboración
AMAR RODRIGUEZ, VICTOR (Miembro del Grupo)Director

EL ARTE MURAL COMO HERRAMIENTA PEDAGÓGICA DE INSERCIÓN ESCOLAR Y MEJORA DE LA CONVIVENCIA
Tipo: TESIS DOCTORAL
Curso: 2014
Entidad: UNIVERSIDAD DE CÁDIZ. FACULTAD DE CIENCIAS DE LA EDUCACIÓN
Colaboración
AMAR RODRIGUEZ, VICTOR (Miembro del Grupo)Director
PEREZ SERRANO, JULIOMiembro del tribunal
SANCHEZ-RODRIGUEZ, JOSEMiembro del tribunal
TRUJILLO-TORRES, JUAN MANUELMiembro del tribunal
DOMINGUEZ CARO, FLORES (Miembro del Grupo)Doctorando

INTERPRETACIÓN DE LOS PERSONAJES DISNEY A FINAL DE LA PRIMARIA E INFLUENCIA DE UNA ACTIVIDAD DE DISCUSIÓN GRUPAL EN LAS INTERPRETACIONES
Tipo: TESIS DOCTORAL
Curso: 2002
Entidad: UNIVERSIDAD DE CÁDIZ. DIDÁCTICA
Calificación: SOBRESALIENTE CUM LAUDE
Colaboración
AMAR RODRIGUEZ, VICTOR (Miembro del Grupo)Director
GRANADO PALMA, MANUEL (Miembro del Grupo)Doctorando

ESTRUCTURA Y DINÁMICA DE CONCENTRACIONES MAGNÉTICAS EN LA SUPERFICIE SOLAR
Tipo: TESIS DOCTORAL
Curso: 1992
Entidad: UNIVERSIDAD DE LA LAGUNA. ASTROFÍSICA
Calificación: SOBRESALIENTE CUM LAUDE
Colaboración
GARCÍA-DE LA ROSA, JOSÉ IGNACIODirector
ABALLE VILLERO, MIGUEL ÁNGEL (Miembro del Grupo)Doctorando

EL CINE NUEVO BRASILEÑO (1954-1974)
Tipo: TESIS DOCTORAL
Curso: 1991
Entidad: UNIVERSIDAD DE SEVILLA. HISTORIA DEL ARTE
Calificación: DESCONOCIDO
Colaboración
MARTIN-MARTIN, FERNANDODirector
AMAR RODRIGUEZ, VICTOR (Miembro del Grupo)Doctorando